PL EN DE

Zielone Szkoły na Mazurach

Mazury to najlepsze miejsce na regenerację sił poprzez kontakt z przyrodą. Nasza zielona szkoła pozwoli wypocząć na łonie natury, przeżyć niezapomnianą przygodę w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich i wzbogacić wiedzę młodzieży o tym pięknym zakątku kraju.

Oferty dla grup szkolnych przygotowujemy według Państwa sugestii, poniżej przedstawiamy przykładowe programy Zielonej Szkoły na Mazurach.

4 dni na Mazurach

Dzień pierwszy
Nasz program rozpoczyna się od przyjazdu do ośrodka w Giżycku, zakwaterowania oraz obiadokolacji. Jeśli czas pozwoli, udamy się na wieżę widokową aby podziwiać okoliczną panoramę.

Dzień drugi
Rozpoczynamy od śniadania i spotkania z przewodnikiem. Następnie wyruszamy na zwiedzanie okolicznych terenów. Jadąc z Giżycka do ruin byłej kwatery Hitlera w Gierłoży, zjeżdżamy z głównej drogi do Owczarni, by zwiedzić prywatne Muzeum Ziemi Mazurskiej. Kolejnym punktem naszej wycieczki są pozostałości Wilczego Szańca, kwatery głównej Hitlera, miejsca nieudanego zamachu na niego w 1944 r. Z Kętrzyna, gdzie oglądamy zamek krzyżacki i kościół obronny św. Jerzego jedziemy do miejscowości Drogosze, w której znajduje się wspaniała rezydencja znanego pruskiego rodu Donhoffów.
Kolejny imponujący zamek krzyżacki z XIV w. możemy zobaczyć w Barcianach. Jedziemy do wielkich śluz Kanału Mazurskiego. Kontynuujemy wycieczkę wzdłuż jeziora Mamry. Zatrzymujemy się w Mamerkach, gdzie znajdują się doskonale zachowane bunkry kwatery wojsk niemieckich z czasów II wojny światowej. Następnie jedziemy do Sztynortu, dawnej siedziby rodu Lehndorfów. Celem naszej wyprawy jest barokowy pałac z drugiej połowy XVII w.
Udajemy się do Pozezdrza, gdzie zlokalizowane są ruiny kwatery Himmlera z czasów II wojny światowej.
Końcowy odcinek trasy wiedzie do Giżycka przez Spytkowo. Po drodze możemy obejrzeć niewielki cmentarz z okresu I wojny światowej i rezerwat Torfowisko Spytkowo. Dzień intensywnego zwiedzania kończy obiadokolacja w ośrodku.

Dzień trzeci
Rozpoczynamy od śniadania i spotkania z przewodnikiem.
Naszym pierwszym przystankiem jest Ryn, gdzie możemy obejrzeć zamek krzyżacki z XIV w., przebudowany w XIX w. Z Rynu jedziemy do Mikołajek. Możemy tu odbyć godzinny rejs po Śniardwach - największym jeziorze w Polsce. Następnym przystankiem naszej wycieczki jest Kadzidłowo z unikalnym Parkiem Dzikich Zwierząt. W Rucianem-Nidzie warto zobaczyć Śluzę Guzianka. O każdej porze na mostku nad śluzą stoi tłum ludzi przyglądających się wpływającym i wypływającym ze śluzy jachtom, skuterom wodnym, a nawet całkiem dużym statkom wycieczkowym.Kontynuujemy podróż przez Puszczę Piską. Możemy zatrzymać się by zwiedzić kościół św. Jana Chrzciciela. Warto zwrócić w nim uwagę na renesansowy ołtarz główny, barokową ambonę i chrzcielnicę z XVII w. Ostatnim punktem dnia jest Giżycko, w którym zwiedzamy Twierdzę Boyen. Ciekawym zabytkiem techniki jest zwodzony most obrotowy na Kanale Łuczańskim. Po przyjeździe do ośrodka czeka nas zabawa przy ognisku.

Dzień czwarty
Śniadanie. Opiekunowie zapoznają nas z podstawowymi wiadomościami dotyczącymi żeglarstwa (bezpieczeństwo i zasady zachowania na jachcie) i możemy wypływać! W ostatnim dniu wycieczki przekonujemy się, czemu żeglarstwo jest tak niezwykłe. Płyniemy Łabędzim Szlakiem, a w toku naszej wodnej wędrówki mimowolnie stajemy się obserwatorami obfitości ptactwa wodnego i niepowtarzalnego krajobrazu jeziora Kisajno. Po powrocie czeka nas jeszcze jeden wspólny posiłek i...w drogę do domu!

3 dni na Mazurach GIŻYCKO-KĘTRZYN

Dzień pierwszy
Nasz program rozpoczyna się od przyjazdu do ośrodka w Giżycku, zakwaterowania oraz obiadokolacji. Po posiłku udajemy się na wieżę widokową aby podziwiać okoliczną panoramę.

Dzień drugi
Rozpoczynamy od śniadania i spotkania z przewodnikiem. Ruszamy na miasto. W Giżycku zwiedzamy Twierdzę Boyen oraz ciekawy zabytek techniki, jakim jest zwodzony most obrotowy na Kanale Łuczyńskim.
Z Giżycka wyjeżdżamy do ruin byłej kwatery Hitlera w Gierłoży, gdzie zwiedzamy pozostałości Wilczego Szańca. Z Kętrzyna, gdzie oglądamy zamek krzyżacki i kościół obronny św. Jerzego jedziemy do miejscowości Drogosze, w której znajduje się wspaniała rezydencja znanego pruskiego rodu Donhoffów.
Imponujący zamek krzyżacki z XIV w. możemy zobaczyć w Barcianach. Dalej jedziemy do wielkich śluz Kanału Mazurskiego. Zatrzymujemy się w Mamerkach nad jez. Mamry, gdzie znajdują się doskonale zachowane bunkry kwatery wojsk niemieckich z czasów II wojny światowej. Następnie jedziemy do Sztynortu, dawnej siedziby rodu Lehndorfów. Tu możemy zobaczyć ich rezydencję - barokowy pałac z drugiej poł. XVII w. Udajemy się do Pozezdrza, gdzie oglądamy ruiny kwatery Himmlera z czasów II wojny światowej. Końcowy odcinek trasy wiedzie do Giżycka przez Spytkowo. Po drodze możemy obejrzeć niewielki cmentarz z okresu I wojny światowej i rezerwat Torfowisko Spytkowo. Wracamy do Giżycka. Dzień kończy ognisko.

Dzień trzeci
Po śniadaniu opiekunowie zapoznają nas z podstawowymi wiadomościami dotyczącymi żeglarstwa (bezpieczeństwo i zasady zachowania na jachcie). Wypływamy zasmakować żeglarstwa! Płyniemy Łabędzim Szlakiem, a w toku naszej wodnej wędrówki mimowolnie stajemy się obserwatorami obfitości ptactwa wodnego i niepowtarzalnego krajobrazu jeziora Kisajno. Po powrocie czeka nas jeszcze jeden wspólny posiłek. Wracamy do domu!

3 dni na Mazurach GIŻYCKO-MIKOŁAJKI

Dzień drugi
Rozpoczynamy do śniadania i spotkania z przewodnikiem.
W pobliżu Mikołajek warto odwiedzić Stację Badawczą PAN w Popielnie - prowadzone są tutaj badania m.in. nad dziko żyjącym konikiem polskim ("potomkiem" tarpana), jeleniem i bobrem; istnieje możliwość zwiedzania muzeum.
Kontynuujemy podróż przez Puszczę Piską. Możemy zatrzymać się by zwiedzić kościół św. Jana Chrzciciela w Piszu. Warto zwrócić w nim uwagę na renesansowy ołtarz główny, barokową ambonę i chrzcielnicę z XVII w. W drodze do Giżycka oglądamy panoramę jeziora Śniardwy. W Rucianem-Nidzie warto zobaczyć Śluzę Guzianka. Przyjeżdżamy do Leśniczówki w Praniu, gdzie zwiedzamy Muzeum I. Gałczyńskiego, a w Wojnowie zespół klasztorny, zbudowany w połowie XIX w. Przed Giżyckiem możemy zatrzymać w Miłkach, aby zobaczyć najcenniejszy zabytek tej miejscowości - gotycki kościół z XV w.
Ostatnim punktem dnia jest samo Giżycko, w którym zwiedzamy Twierdzę Boyen. Ciekawym zabytkiem techniki jest zwodzony most obrotowy na Kanale Łuczyńskim. Dzień pełen wrażeń kończy ognisko.

Dzień trzeci
Po śniadaniu opiekunowie zapoznają nas z podstawowymi wiadomościami dotyczącymi żeglarstwa (bezpieczeństwo i zasady zachowania na jachcie). Teraz jesteśmy gotowi zasmakować żeglarstwa. Płyniemy Łabędzim Szlakiem, podziwiamy okoliczną przyrodę. Przed powrotem do domu czeka nas jeszcze jeden wspólny posiłek.

Minimalna ilość osób: 10

Zabytki i atrakcje turystyczne

Wilczy Szaniec - w latach 1941-44 kwatera główna Hitlera i Naczelnego Dowództwa Sił Zbrojnych (OKW) w lesie gierłoskim, 8 km na wschód od Kętrzyna. Wilczy Szaniec był jedną z kwater głównych Hitlera, gdzie w 1944 r. dokonano nieudanego zamachu na jego życie.

Kanał Mazurski - niedokończony, miał utworzyć drogę wodną i połączyć Wielkie Jeziora Mazurskie przez rzekę Łynę i Pregołę z Bałtykiem. Całkowita dł. kanału od jez. Mamry do rzeki Pregoły wynosi 51,5 km, z czego na terenie Polski 22 km. Różnicę poziomu wód - 111,2 m między jez. Mamry i rzeką Pregołą miało pokonać 10 śluz komorowych i 2 jazy o ręcznym napędzie mechanizmów. Na terenie Polski znajduje się 5 śluz.

Mamerki - duży kompleks bunkrów z II wojny światowej położony w lesie na północno-zachodnim brzegu jeziora Mamry, była kwatera główna Naczelnego Dowództwa Wojsk Lądowych (OKH). Wybudowano tu ponad 200 różnego rodzaju obiektów, w tym 2 schrony przeciwlotnicze, 34 obiekty żelbetonowe, murowane i drewniane baraki. Kwaterę ochraniał batalion wartowniczy Wehrmachtu.

Sztynort - Pałac rodu Lehndorff - jednego z potężniejszych rodów hrabiowskich w Prusach Wschodnich. Sztynort był związany z tym rodem od XV wieku do 1945 r. Podczas działań wojennych w 1945 roku Sztynort nie uległ zniszczeniu, do początku roku 1947 była tu kwatera wojsk sowieckich, punkt zborny zwożonego z bliższych i dalszych okolic mienia, przeznaczonego do wywiezienia na wschód. Po odejściu wojska resztki dawnego wyposażenia pałacu zostały zabezpieczone przez olsztyńskie muzeum.

Popielno - hodowla koników polskich oraz muzeum. Koniki są przyjaźnie nastawione do ludzi i czasami podchodzą do zwiedzających. W muzeum dzieci zainteresuje duża kolekcja najróżniejszych poroży.

Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie - położony w Puszczy Piskiej na terenie Mazurskiego Parku Krajobrazowego; można tu z powodzeniem zobaczyć zwierzęta występujące w mazurskich lasach (jelenie, sarny, łosie, wilki, bobry, żurawie) oraz inne, rzadko spotykane.

Wojnowo - to jedno z najbardziej malowniczych miejscowości na Mazurach. Nad jez. Duś znajduje się zespół klasztorny, zbudowany w połowie XIX wieku. Wjeżdżając do wioski od strony Ukty, po lewej stronie znajduje się cerkiew prawosławna. Na końcu wsi z prawej strony głównej wiejskiej drogi, znajduje się dawny żeński klasztor starowierców (odłam Kościoła Prawosławnego).

Leśniczówka Pranie - powstała około 1880 r. Położona w Puszczy Piskiej tuż nad jez. Nidzkim. Przechodzi do historii dzięki pobytom wybitnego polskiego poety Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, który po raz pierwszy przybył do Prania w lipcu 1950 r. W 1980 r. w Praniu utworzono Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.

Twierdza Boyen - pruski zaporowy fort artyleryjski z poł. XIX w. Całość otoczona murem i suchą fosą. Na wałach liczne stanowiska artyleryjskie, obserwacyjne, ceglane i betonowe schrony.

Most obrotowy - został zbudowany w 1889 r. w celu zapewnienia dogodnego połączenia miasta z Twierdzą Boyen zbudowaną w latach 1844-57. Ówcześni inżynierowie skonstruowali ponad dwudziestometrowej długości i ośmiometrowej szerokości ruchome przęsło o oryginalnym sposobie zwodzenia w bok, a nie do góry jak to się odbywało w tradycyjnych tego rodzaju mostach, dlatego też jest jedną z niewielu tego typu konstrukcji w Europie.

Galeria

"To profesjonalna firma. Cokolwiek zorganizują, robią to na 100%. Dobrze się z nimi pływa i pracuje, kto raz trafi na BP, ten nie chce już żeglować z nikim innym.
Sprzęt jest zadbany, a kadra starannie dobrana, każdy kto do niej trafi jest z tego dumny. Lubię to!"

~ Emilia Krystowczyk ~

"Spędziłem cudowny weekend pod żaglami.Tak mi się fartnęło że trafiłem na mega pogodę. Do tego pływałem najfajniejszą łódeczką jaką miałem okazję kiedykolwiek "KIEROWAĆ". Nie wiem jak to możliwe ale to, co słyszałem na kursie na patent o środku ożaglowania wypadającym w środku oporu bocznego było teorią, TERAZ poznałem ideał: Raptor 26 - jak dla mnie KWINTESENCJA mazurowania :)"

~ Marcin Staszak ~

"Też polecam. Znamy się od podstawówki. Współpracowaliśmy parę ładnych lat - także z czystym sercem gorąco polecam, bo ta firma trzyma jakość, a ich kursy na żeglarza to prawdziwe kursy - tam zdobędziesz umiejętności i doświadczenie a nie tylko papierek ;)"

~ Aleksandra Kułdo ~

"No więc było tak: ostatni tydzień spędziłem z Małżonką na pokładzie s/y "Bonawentura" na Wyspach Kanaryjskich. Panie, Panowie - to było coś! Absolutnie fantastyczny czas! Z tego miejsca pragnę bardzo gorąco podziękować wszystkim, z którymi tam byliśmy za rewelacyjną atmosferę. (...) No i podziękowanie dla "Bonawentury" - to jest jacht, który ma w sobie jakiś Conradowsko-Londonowski czar i urok. Ludzi kochających żagle gorąco zachęcam do zawitania na jego pokładzie, uwierzcie mi: warto!"

~ Aleksander Kyc ~

"Kapitan elegancko radził sobie w trudnych warunkach pogodowych. W każdej sytuacji zachowuje opanowanie. Jest ciepłą osobą. Potrafi kreatywnie zagospodarować czas - pokazała nam ciekawe miejsca. Nabyliśmy wiele nowych umiejętności i podszkololiśmy się w sztuce żeglowania morskiego. Swoją grą na gitarze zapewniła super atmosferę na jachcie. Według nas Emilia jest bardzo dobrym Kapitanem z dużą wiedzą i odpowiedznim podejściem do załogi."

~ Aleksander, Anita, Paulina, Marcin, Michał, Nina, Julka, Zuza ~

Nasi partnerzy

ul. Uphagena 8
80-237 Gdańsk

Godziny otwarcia

9:00 - 17:00 (pon. - pt.)