PL EN DE

Rejsy szkoleniowe na patent Żeglarza Jachtowego na MAZURACH 7 dni

Miejsce Mazury
Wiek od 19 lat
Wyżywienie Niewliczone w cenę. Składka około 200 zł/os.- załoga żywi sternika
Ubezpieczenie NNW UNIQA S.A. 10.000 PLN
Noclegi Na jachcie
Czas trwania 7 dni

2590.00 PLN

Rezerwacja:

Oferta rejsu szkoleniowego na nowoczesnych jachtach Twister 780, Raptor 26, Altra 27 i podobnych dla osób ceniących sobie komfort i wygodę w czasie żeglowania.

Jesteś zapracowany i trudno Ci znaleźć dwa tygodnie urlopu? Specjalnie dla Ciebie organizujemy tygodniowy rejs szkoleniowy na patent Żeglarza Jachtowego! Żeby wziąć udział w rejsie nie musisz posiadać żadnego doświadczenia - zdobędziesz je u nas. Wystarczy, że chcesz poznać smak żeglarstwa, a to już prawie wszystko co jest Ci potrzebne by zacząć :-).

Dzięki temu, że szkolenie odbywa się w formie wędrownej masz szansę poznać żeglarstwo w różnych warunkach, poznasz różne akweny oraz porty. Podczas intensywnego, tygodniowego szkolenia na patent Żeglarza Jachtowego skupimy się przede wszystkim na praktycznej stronie prowadzenia jachtu. Część teoretyczną należy przyswoić we własnym zakresie (w ramach przygotowania teoretycznego udostępniamy dla Ciebie skrypt w postaci pliku PDF, do pobrania tutaj). Nasi instruktorzy pozostają do Twojej dyspozycji i z przyjemnością uzupełnią Twoją wiedzę. Wyjątkową atmosferę i klimat mazurskich nocy poznamy zapływając do portów i przystani na trasie, która wiedzie przez cały Szlak Wielkich Jezior Mazurskich.
Żeby szkolenie było w pełni efektywne, załoga liczy maksymalnie 3 kursantów!**
Poznaj smak żeglarstwa !!!

Cena zawiera:

  • nocleg na jachcie Twister 780/Raptor 26/Altra 27/inne w tej klasie,
  • realizację programu szkolenia na stopień Żeglarza Jachtowego,
  • opieka doświadczonej kadry z uprawnieniami żeglarskimi,
  • paliwo do jachtu,
  • ubezpieczenie NNW,
  • upominek niespodzianka,
  • podatek VAT.

Cena nie zawiera:

  • wyżywienia - składka załogi ok. 200 zł/os./rejs (załoga żywi sternika),
  • transportu - dojazd/powrót własny do/z Giżycka,
  • opłat egzaminacyjnych na patent Żeglarza Jachtowego wg rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki:
    • 125 zł koszt egzaminu – osoby uczące się do 26 roku życia (wymagane ksero ważnej legitymacji studenckiej),
    • 250 zł koszt egzaminu – osoby nieuczące się,
  • opłat za wydanie patentu po zdanym egzaminie - płatne na konto właściwego związku sportowego:
    • 25 zł wydanie patentu – osoby uczące się do 26 roku życia (wymagane ksero ważnej legitymacji studenckiej),
    • 50 zł wydanie patentu – osoby nieuczące się,
  • opłat za postój jachtu w portach,
  • opłat za sanitariaty (WC, prysznice, umywalki) oraz opłat za pobyt osób w portach, w których zazwyczaj wliczone jest korzystanie z WC, umywalek lub z WC, prysznica, umywalki – w zależności od portu. Orientacyjne ceny: WC ok. 1-3 zł, prysznice 10-15 zł, umywalki 2-5 zł, opłaty pobytowe 5-20 zł, razem ok. 150 zł, 
  • dodatkowych szkoleń.

Na tygodniowy rejs szkoleniowy możesz zabrać ze sobą osobę towarzyszącą, która odpocznie razem z Tobą na jachcie w ramach rejsu rekreacyjnego**. Osoba towarzysząca płaci jak za rejs rekreacyjny! Więcej tutaj

 

Zapraszamy :) 

**Maksymalnie 6 osób na jachcie + sternik (3 osoby szkolące się, 3 w ramach rejsu turystyczno-doszkalającego).

Wyżywienie

Gdzie gotujemy, jemy i co jemy?

Jachty wyposażone są w kambuz, czyli elementy wyposażenia kuchennego (kuchenka, zlew, naczynia, sztućce, itp.), co pozwala na przygotowanie posiłków przez załogę na jachcie. Uczestnicy pierwszego dnia rejsu ustalają zasady żywienia oraz rozliczania wspólnej kasy jachtowej. Składka na osobę wynosi ok. 200 zł/os./rejs i załoga zapewnia wyżywienie sternikowi. Sternik może podpowiedzieć w jaki sposób zorganizować wspólne wyżywienie, z zaznaczeniem, że podpowie, a nie nakaże :)  Zwykle uczestnicy zakupują produkty i półprodukty w portach na trasie rejsu i z nich przygotowują posiłki wspólnymi siłami i inwencjami kulinarnymi :-)

Kadra

Z kim pływamy?

Nasi pracownicy to przede wszystkim ludzie z charyzmą i doświadczeniem, pasją i zapałem, instruktorzy żeglarstwa, sternicy, jak również ratownicy WOPR. Podczas rejsu zadbają o bezpieczeństwo, nauczą żeglować i zorganizują udaną zabawę. Osobą dowodzącą na rejsach szkoleniowych jest Kierownik Wyszkolenia Żeglarskiego z uprawnieniami pełnego Instruktora Żeglarstwa PZŻ.

Ubezpieczenie

Czy podczas imprez turystycznych jesteśmy ubezpieczeni?

Tak, uczestnicy wszystkich naszych imprez krajowych są ubezpieczeni od NNW na kwotę 10.000 zł. Jachty, na których pływamy są również ubezpieczone YACHT-CASCO, OC użytkownika. My jako koncesjonowane biuro turystyczne jesteśmy ubezpieczeni od OC oraz posiadamy gwarancję ubezpieczeniową na rzecz Klientów. Proponujemy również ubezpieczenie kosztów rezygnacji z udziału w rejsie, ofertę przesyła biuro.

Zakwaterowanie

Gdzie śpimy i na jakim jachcie pływamy podczas rejsu?

Uczestnicy w trakcie rejsu nocują wewnątrz jachtu na kojach dwuosobowych, każdy ma swoje „łóżko”, ważne jest, aby mieć ze sobą śpiwór. Na jachcie z załogą nocuje sternik. Poniżej krótka charakterystyka jachtu.

Twister 780/Raptor 26/Altra 27 są to jachty szybkie, zwrotne i lekkie w prowadzeniu. Zapewniają bezpieczeństwo, wygodę. Atutem jachtów jest funkcjonalna zabudowa wnętrza oraz przestronny, wygodny kokpit mieszczący całą załogę. Wysokość w kabinie wynosi ok. 180 cm. Jednostki wyposażone są w niezbędne „do życia” urządzenia i instalacje. Ilość osób na jachcie: maksymalnie 6 osób + instruktor (w tym max 3 osoby szkolące się)

Opis techniczny i wyposażenia jachtów znajduje się na końcu oferty.

Program

Jak wygląda szkolenie i kto je prowadzi?

Szkolenie na stopień Żeglarza Jachtowego prowadzone jest przez uprawnionych Instruktorów według naszego autorskiego programu opartego m.in. na wytycznych Polskiego Związku Żeglarskiego. Szkolenie tygodniowe to przede wszystkim intensywna praktyka, dlatego w ramach przygotowania teoretycznego radzimy zapoznać i nauczyć się we własnym zakresie z udostępnionym przez nas materiałem, w zakładce GRATIS, przed przyjazdem na szkolenie ;) Materiały te zalecamy wydrukować i przywieźć ze sobą na kurs. Oferujemy również możliwość zakupienia podręcznika („Żeglarz i sternik jachtowy z płytą CD”) na początku kursu lub przed kursem w naszym biurze. Odbywa się również uzupełnienie wiedzy teoretycznej w trakcie rejsu w formie pogadanek doskonalących wiedzę własną. Oczywiście najwięcej przyjemności sprawia szkolenie praktyczne, w którym duży nacisk kładziemy na wyrobienie w przyszłych żeglarzach dobrych nawyków, a także samodzielności w prowadzeniu jachtu oraz pewności siebie za sterem. Dużą uwagę przywiązujemy również do szkolenia z prowadzenia jachtu na silniku.

Warunkiem dopuszczenia do egzaminu na stopień Żeglarza Jachtowego jest uiszczenie opłat egzaminacyjnych.

Uprawnienia Żeglarza Jachtowego 

  • prowadzenie jachtów żaglowych po wodach śródlądowych,
  • prowadzenie jachtów żaglowych o długości kadłuba do 12m po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2 Mm od brzegu, w porze dziennej.

Jaka jest trasa rejsu?

Rejsy rozpoczynają się i kończą w Giżycku, nad jez. Kisajno. Trasa naszych rejsów o symbolu nieparzystym (DST1, DST3, DST5, DST7, DST9, DST11, DST13) przebiega przez północną część Mazur. Miejscowości do których możemy zapłynąć to, np. Sztynort, Kietlice, Węgorzewo, Mamerki, Skłodowo, Wilkasy. Rejsy o symbolu parzystym (DST2, DST4, DST6, DST8, DST10, DST12) są realizowane na południu Mazur, np. Bogaczewo, Górkło, Stare Sady, Mikołajki, Ryn, Ruciane-Nida lub Pisz, Rydzewo, proponujemy również dzikie przystanie, czy też nocleg z dala od lądu na kotwicy w bezpiecznej zatoczce. Codziennie po śniadaniu wypływamy i około godz. 18 spływamy do portu. Oczywiście w trakcie płynięcia zatrzymujemy się np. żeby zjeść lub wykąpać się w jeziorze. 

Realizacja programu szkolenia i trasy rejsu jest w pełni uzależniona od warunków atmosferycznych i decyzji Kierownika Wyszkolenia Żeglarskiego.

Dodatkowe usługi

KURS na patent Sternika Motorowodnego dla osób biorących udział w kursie na patent Żeglarza Jachtowego.
W czasie rejsu można wziąć udział w kursie na stopień Sternika Motorowodnego po obniżonej cenie! Kurs składa się z wykładu uzupełniającego oraz praktyki na motorówce. Dodatkowo udostępniamy skrypt z materiałami do wykładu uzupełniającego, dostępnego tutaj. Po ukończeniu szkolenia można przystąpić do egzaminu.
Cena szkolenia 450 zł + opłaty egzaminacyjne w/g cennika Ministerstwa Sportu i Turystyki + koszt wydania patentu.

Opłaty egzaminacyjne:

  • 125 zł - osoby uczące się, do 26 roku życia (niezbędna kopia ważnej legitymacji szkolnej/studenckiej)
  • 250 zł - osoby po 26 roku życia, nieposiadające legitymacji

Opłata za wydanie patentu - płatne po zdanym egzaminie, na konto właściwego związku sportowego:

  • 25 zł - osoby uczące się, do 26 roku życia (niezbędna kopia ważnej legitymacji szkolnej/studenckiej)
  • 50 zł - osoby po 26 roku życia, nieposiadające legitymacji

Warunki dopuszczenia do egzaminu na stopień Sternika Motorowodnego 

  • uiszczenie opłat egzaminacyjnych.

Uprawnienia Sternika Motorowodnego

  • prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych,
  • prowadzenie jachtów motorowych o długości kadłuba do 12 m po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2 Mm od brzegu, w porze dziennej.

Uwagi

MIEJSCE ROZPOCZĘCIA/ZAKOŃCZENIE REJSU 

Giżycko - Stanica Wodna "Dalba", ul. Nadbrzeżna 11
Rozpoczęcie obozu w niedzielę o godz. 14:00 
Zakończenie obozu w sobotę o godz. 12:00 (po egzaminie)

  • Na początku rejsu przeprowadzane jest przeszkolenie z zakładania środków ratunkowych w wodzie, odbywające się na kąpielisku lub na basenie (czynny w sierpniu, wrześniu, opłata za wejście 7 zł, studenci do 25 roku życia 6 zł za okazaniem legitymacji).
  • Nie wymagamy od uczestników umiejętność pływania wpław ani doświadczenia żeglarskiego.
  • Wzór karty uczestnika przesyłamy wraz z umową.
  • Skład załóg ustala biuro, biorąc pod uwagę: wiek, sugestie uczestników, czy też zapisy grupowe. Może zdarzyć się, że załoga będzie w zróżnicowanym wieku, jednak przestrzegamy zasady, że w rejsie biorą udział tylko osoby pełnoletnie.

Sprzęt

Raptor 26 standard

Raptor 26 standard

Raptor 26 to większa i wygodniejsza wersja jachtu turystycznego o regatowym zacięciu. Jacht jest dobrze przystosowany do prowadzenia szkoleń żeglarskich. Posiada doskonałe własności nautyczne - co sprawiło, że zyskał wielu sympatyków. Do niewątpliwie do jego zalet zaliczyć trzeba ogromny kokpit mieszczący całą załogę. Wnętrze jest przestronne i jasne co sprzyja wypoczynkowi wewnątrz jachtu.

Czytaj więcej  
Twister 780 standard

Twister 780 standard

Bardzo szybki, zwrotny i lekki w prowadzeniu. Znakomite cechy nautyczne Twistera 780 doceniło już wielu żeglarzy. Jest on często wybierany przez tych, którzy cenią sobie bezpieczeństwo, wygodę oraz „regatowe zacięcie”. Konstrukcja Twistera 780 czyni go jednym z najszybszych turystycznych jachtów pływających na Mazurach. Posiada przestronny wygodny kokpit mieszczący całą załogę oraz funkcjonalnie zagospodarowane wnętrze. Wyposażenie jachtu pozwala na wygodną oraz łatwą żeglugę.

Czytaj więcej  

Galeria

"To profesjonalna firma. Cokolwiek zorganizują, robią to na 100%. Dobrze się z nimi pływa i pracuje, kto raz trafi na BP, ten nie chce już żeglować z nikim innym.
Sprzęt jest zadbany, a kadra starannie dobrana, każdy kto do niej trafi jest z tego dumny. Lubię to!"

~ Emilia Krystowczyk ~

"Spędziłem cudowny weekend pod żaglami.Tak mi się fartnęło że trafiłem na mega pogodę. Do tego pływałem najfajniejszą łódeczką jaką miałem okazję kiedykolwiek "KIEROWAĆ". Nie wiem jak to możliwe ale to, co słyszałem na kursie na patent o środku ożaglowania wypadającym w środku oporu bocznego było teorią, TERAZ poznałem ideał: Raptor 26 - jak dla mnie KWINTESENCJA mazurowania :)"

~ Marcin Staszak ~

"Też polecam. Znamy się od podstawówki. Współpracowaliśmy parę ładnych lat - także z czystym sercem gorąco polecam, bo ta firma trzyma jakość, a ich kursy na żeglarza to prawdziwe kursy - tam zdobędziesz umiejętności i doświadczenie a nie tylko papierek ;)"

~ Aleksandra Kułdo ~

"No więc było tak: ostatni tydzień spędziłem z Małżonką na pokładzie s/y "Bonawentura" na Wyspach Kanaryjskich. Panie, Panowie - to było coś! Absolutnie fantastyczny czas! Z tego miejsca pragnę bardzo gorąco podziękować wszystkim, z którymi tam byliśmy za rewelacyjną atmosferę. (...) No i podziękowanie dla "Bonawentury" - to jest jacht, który ma w sobie jakiś Conradowsko-Londonowski czar i urok. Ludzi kochających żagle gorąco zachęcam do zawitania na jego pokładzie, uwierzcie mi: warto!"

~ Aleksander Kyc ~

"Kapitan elegancko radził sobie w trudnych warunkach pogodowych. W każdej sytuacji zachowuje opanowanie. Jest ciepłą osobą. Potrafi kreatywnie zagospodarować czas - pokazała nam ciekawe miejsca. Nabyliśmy wiele nowych umiejętności i podszkololiśmy się w sztuce żeglowania morskiego. Swoją grą na gitarze zapewniła super atmosferę na jachcie. Według nas Emilia jest bardzo dobrym Kapitanem z dużą wiedzą i odpowiedznim podejściem do załogi."

~ Aleksander, Anita, Paulina, Marcin, Michał, Nina, Julka, Zuza ~

Nasi partnerzy

Katalog 2016

Katalog 2016

Szkoła Żeglarstwa
dla dorosłych
i studentów

Pobierz  

Newsletter

S/Y Bonawentura Sp. z o.o. operator marki P.M.B.Ż
"Błękitny Piotruś"

Siedziba i biuro sprzedaży

ul. Uphagena 8
80-237 Gdańsk

Godziny otwarcia

9:00 - 17:00 (pon. - pt.)

Kontakt

  biuro@blekitnypiotrus.pl

Rezerwacja telefonicznie

  +48 58 3454543